PSYCHOLOGOVÉ
Mgr. Pavel Kšajt
ředitel, psycholog, speciální pedagog
- Psychologie a speciální pedagogika (etopedie, logopedie, psychopedie) Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
- Psychodynamicky orientovaný psychoterapeutický výcvik SUR
- Skupinové formy práce s dětmi a mládeží
- Relaxační metody pro děti
- Sociální klima třídy
- Metody a techniky práce s rodinami
- Diagnostika specifických matematických schopností a specifických poruch učení v matematice
Mgr. Kateřina Švarcová
zástupkyně ředitele, psycholožka
- Psychologie a pedagogika, Pedagogická fakulta UK
- Psychodynamicky orientovaný skupinový psychoterapeutický výcvik SUR
- Kurz krizové intervence a práce s tělem
- Kurzy k projektivním psychologickým technikám
PhDr. Markéta Dombková
psycholožka
Mgr. Barbora Chlupová
psycholožka
- Absolventka jednooborové psychologie na PedF Univerzity Karlovy
- Studentka Ph.D. oboru Adiktologie na 1. LF Univerzity Karlovy
- Absolventka kurzu kompletní krizové intervence IBSARO
- Spoluzakladatelka a lektorka vzdělávacího projektu Digital Haven na podporu digitálního well-beingu
Mgr. Ing. Marie Jakešová
psycholožka
- ČVUT Fakulta stavební
- ČVUT Doplňkové pedagogické studium
- UPOL bakalářské studium psychologie
- PVŠPS magisterské studium psychologie
- 4semestrový kurz etické výchovy akreditovaný MŠMT
- lektorský kurz etické a prosociální výchovy Metodické centrum Bratislava
- kurz transakční analýzy TA 101
- řada seminářů arteterapie
- 5letý sebezkušenostní výcvik v psychoanalytické psychoterapii IAPSA
- roční teoretické vzdělávání v psychoanalýze IAPSA
- souhrnný výcvik v telefonické krizové intervenci Linky bezpečí
- 5letý komplexní psychoterapeutický výcvik v systemickém přístupu GI (zahájen)
Mgr. Jana Klimešová
psycholožka
Mgr. Linda Kolenatá
psycholožka
- Filosofická fakulta MU v Brně, obor Psychologie
- Psychoterapeutický výcvik Gestalt
- Terapie hrou – Mgr. Galusková Kolín
- Začlenění žáka s PAS do kolektivu třídy – NAUTIS Praha
- Vedení dětské skupiny pro děti s problémovým chováním – NÚV Praha
- Vzdělávání a práce s nadanými žáky – NÚV Praha
- IDS – diagnostika inteligence a obecné vývojové úrovně u dětí – NÚV Praha
- Respektovat a být respektován – Společnost pro mozkově kompatibilní vzdělávání
- Telefonická krizová intervence – SVSKI a CSSP Praha
- Škola jako místo setkavaní – FF UK, katedra psychologie
- Test kresby stromu – IPPP Praha
- Týrané a zneužívané dítě, rozpoznání a první pomoc – IPPP Praha
- Práce s výchovnými problémy ve třídě – DYS-centrum Praha
- Zvyšování právního povědomí v oblasti prevence sociálně patologických jevů na školách – Elrond o.s.
Mgr. Anna Krovová
psycholožka
PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, PhD.
psycholožka
- Absolventka učitelství pro střední školy na UJEP Ústí na Labem
- Absolventka psychologie a speciální pedagogiky na Pedf UK v Praze
- Výcvik v Gestalt psychoterapii
- Supervizorka v oblasti školství a psychoterapie
- Kurz adiktologie, Kurz lektorů primární prevence
- Dlouhodobě vzdělává výchovné poradce a školní metodiky prevence ve specializačním studiu
- Odborná asistentka na Katedra psychologie Pedf UK v Praze, vyučuje, věnuje se výzkumné činnosti
- Odborná asistentka na Klinice adiktologie 1.LF UK v Praze, vyučuje, věnuje se výzkumné činnosti
Publikační činnost výběrově:
- Užití prvků Gestalt terapie v pedagogicko – psychologickém poradenství I.- III. Zpravodaj. Pedagogicko – psychologické poradenství č. 46, 48 ,49. IPPP ČR, Praha 2006–2007.
- Pavlas Martanová, V. (2012). Dětská skupina – zrcadlo reality. Jak se před něj postavit? Jak do něj pohlížet? In Pacnerová, H.; Zelenda Kupcová, A. Vybraná témata vychovatelské praxe. Praha: Univerzita Karlova v Praze & Togga.
- Širůčková. Miovský, Skácelová. (2012). Příklady dobré praxe programů školní prevence rizikového chování. Praha: Univerzita Karlova v Praze & Togga. (1 kapitola)
- Pavlas Martanová, V. Development of the Standards and the Certification Process in Primary Prevention – An Evaluation Study. Adiktologie 3/2012.
- Role učitele ve vedení třídy. In: Učební texty ke specializačnímu studiu pro školní metodiky prevence. Centrum adiktologie Psychiatrické kliniky 1.LF UK, Praha 2007.
- Valentová, L. et.kol. (2013) Pedagogicko – psychologické poradenství II. Praha: Pedf UK. (2 kapitoly: Primární prevence rizikového chování v podmínkách školy; školní třída).
- PAVLAS MARTANOVÁ, Veronika. Evaluace dlouhodobého programu indikované prevence v pedagogicko – psychologické poradně. Adiktologie. 2014, roč. 2014, č. 1.
- PAVLAS MARTANOVÁ, Veronika. Výchovní poradci a jejich situace ve Středočeském kraji. Učitelské noviny. 2014, roč. 2014, č. 31.
- PAVLAS MARTANOVÁ, Veronika. Pracujeme se školákem s ADHD v mladším školním věku: Sociální kompetence. Praha: Raabe, 2014.
- PAVLAS MARTANOVÁ, Veronika. Selektivní a indikovaná prevence. In Klinická adiktologie. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-4331-8.
- PAVLAS MARTANOVÁ, Veronika. Jak můžeme ovlivnit vztah dítěte se specifickou poruchou chování ke škole. Integrace a inkluze ve školní praxi. 2016, roč. III, č. 9.
- Miovský M., Gabrhelík R., Charvát M., Šťastná L., Jurystová L., Pavlas Martanová V., Kvalita a efektivita v prevenci rizikového chování dětí a dospívajících. Praha: Klinika adiktologie 1. LF UK v Praze a VFN v Praze, 2015, 167 s., ISBN 978-80-7422-395-2.
Bc. Anna Petržílková
psycholožka
Bc. Klára Podrápská
psycholožka
Mgr. Jitka Studenovská Pýchová
psycholožka
- Psychologie a Speciální pedagogika, Pedagogická fakulta UK
- Výměnný program Sokrates, Fakultät für Rehabilitationswissenschaften, Universität Dortmund
- Psychoterepeutický výcvik v gestalt terapii
- Výcvik v gestalt terapii pro děti a mládež
- Kurz telefonické krizové intervence
- Výcvik v párové a rodinné psychoanalytické psychoterapii IPPART (probíhá)
Mgr. Anna Štindlová
psycholožka
- Semestrální studium psychologie ve V. Británii (Erasmus)
- Výcvik v integrativní gestalt terapii (ukončení 2013)
- Kurz prevence a adiktologie
- Seminář prevence školního násilí a šikany
- Kurz her s psychologickým obsahem
- Kurz relaxačních technik
- Workshop Základy psychosomatiky
- Rorschachova metoda – základní kurz, použití u dětí
- Účast na odborných akcích s tematikou rodinné terapie
Mgr. Lenka Vídršperková, PhD.
psycholožka
- Absolventka studia psychologie na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, v bakalářském studiu s obohacením o speciální pedagogiku, v doktorském studiu se zaměřením na pedagogickou psychologii
- Externí vyučující seminářů pro budoucí psychology a učitele na katedře psychologie PedF UK
- Kurz kompletní krizové intervence (Lektor 4U).
- Výběr z dalších absolvovaných kurzů:
- poradenská diagnostika neurotických poruch u dětí (NÚV),
- diagnostika psychologických projevů ADHD ve školní poradenské praxi (NÚV),
- aplikace podpůrných opatření u žáků s mentálním postižením nebo u žáků v hraničním pásmu inteligence (NÚV)
- duševní pohoda u trans a nebinárních klientů (Transparent)
SPECIÁLNÍ PEDAGOŽKY
Mgr. Anna Nováková
speciální pedagožka
- Nápravy specifických poruch učení
- Výchovné poradenství
- Lektor činnostního učení v matematice
- Kurz artefiletiky
- Kurz ROPRATEM – program pro rozvoj pracovního tempa – pro děti od 9 let až po SŠ
- Kurz pro rodiče s dětmi: PÍSMO, jako vědomá STOPA POHYBU – cvičení a malování s prvky tchaj-ťi na rozvoj grafomotoriky
- Kurzy Feuersteina zaměřené: Instrument Od jednotky ke skupině – sčítání, rozlišování, dekódování a kódování, deduktivní myšlení (vytváření úsudku), deduktivní zdůvodňování, rozvoj matematických operací
- Instrument Rozpoznání emocí – emoční reakce
- Instrument Od empatie k činnosti – zvládání různých sociálních situací
- Kurz KUPOZ na rozvoj pozornosti u dětí s ADHD – pro děti od 8 do 12 let
- Kurz KUPREV – primárně preventivní párový program pro děti od 4 do 8 let – pro děti v nultých ročnících ZŠ, pro děti s odkladem, pro děti z národnostně smíšených manželství, pro děti s ADHD
- Percepční a motorická oslabení ve školní praxi – nápravná cvičení
- Neuro-vývojová stimulace – Pohybem se učíme
- MAXÍK – stimulační program pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou
- Kognitivní stimulace paměti a pozornosti prostřednictvím intervenčního programu PAMIS
- Rozvoj jazykových schopností dle D. B. Elkonina
Mgr. Helena Fajkusová
speciální pedagožka
- Speciální pedagogika, Pedagogická fakulta UK
- Feuersteinovo instrumentální obohacování – Standard I
- Feuersteinovo instrumentální obohacování – Basic
- MAXÍK – stimulační program pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkouROPRATEM – program pro rozvoj pracovního tempaZipyho kamarádi – socio-emoční učení pro děti 5-8 let
METODICI PREVENCE
Bc. Ondřej Mýtina
metodik prevence
- Univerzita Karlova v Praze: Psychologie a speciální pedagogika
- Psychodynamický psychoterapeutický výcvik v komunitně-skupinové psychoterapii
Mgr. Lenka Chmelařová
metodik prevence
- Absolventka psychologie FF Univerzity v Olomouci
- Vede dětské skupiny a skupiny pro středoškoláky
- Pětiletý sebezkušenostní výcvik práce se třídou a růstovou skupinou KVP
- Kurz krizové intervence
- Kurz Motivační rozhovory
ASISTENTKY
Mgr. Markéta Žáková
asistentka psychologů
- Sociální práce, FF Univerzita Karlova
- Kurz Základy krizové intervence
- Kurz Motivační rozhovory
JUDr. Jarmila Vodňanská
asistentka psychologů, hospodářka