PSYCHOLOGOVÉ

Mgr. Pavel Kšajt

ředitel, psycholog, speciální pedagog

ksajt@ppp6.cz

  • Psychologie a speciální pedagogika (etopedie, logopedie, psychopedie) Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy
  • Psychodynamicky orientovaný psychoterapeutický výcvik SUR
  • Skupinové formy práce s dětmi a mládeží
  • Relaxační metody pro děti
  • Sociální klima třídy
  • Metody a techniky práce s rodinami
  • Diagnostika specifických matematických schopností a specifických poruch učení v matematice

Mgr. Kateřina Švarcová

zástupkyně ředitele, psycholožka

svarcova@ppp6.cz

  • Psychologie a pedagogika, Pedagogická fakulta UK
  • Psychodynamicky orientovaný skupinový psychoterapeutický výcvik SUR
  • Kurz krizové intervence a práce s tělem
  • Kurzy k projektivním psychologickým technikám

PhDr. Markéta Dombková

psycholožka

dombkova@ppp6.cz

Mgr. Barbora Chlupová

psycholožka

chlupova@ppp6.cz

  • Absolventka jednooborové psychologie na PedF Univerzity Karlovy
  • Studentka Ph.D. oboru Adiktologie na 1. LF Univerzity Karlovy
  • Absolventka kurzu kompletní krizové intervence IBSARO
  • Spoluzakladatelka a lektorka vzdělávacího projektu Digital Haven na podporu digitálního well-beingu

Mgr. Ing. Marie Jakešová

psycholožka

jakesova@ppp6.cz

  • ČVUT Fakulta stavební
  • ČVUT Doplňkové pedagogické studium
  • UPOL bakalářské studium psychologie
  • PVŠPS magisterské studium psychologie
  • 4semestrový kurz etické výchovy akreditovaný MŠMT
  • lektorský kurz etické a prosociální výchovy Metodické centrum Bratislava
  • kurz transakční analýzy TA 101
  • řada seminářů arteterapie
  • 5letý sebezkušenostní výcvik v psychoanalytické psychoterapii IAPSA
  • roční teoretické vzdělávání v psychoanalýze IAPSA
  • souhrnný výcvik v telefonické krizové intervenci Linky bezpečí
  • 5letý komplexní psychoterapeutický výcvik v systemickém přístupu GI (zahájen)

Mgr. Jana Klimešová

psycholožka

klimesova@ppp6.cz

Mgr. Linda Kolenatá

psycholožka

kolenata@ppp6.cz

  • Filosofická fakulta MU v Brně, obor Psychologie
  • Psychoterapeutický výcvik Gestalt
  • Terapie hrou – Mgr. Galusková Kolín
  • Začlenění žáka s PAS do kolektivu třídy – NAUTIS Praha
  • Vedení dětské skupiny pro děti s problémovým chováním – NÚV Praha
  • Vzdělávání a práce s nadanými žáky – NÚV Praha
  • IDS – diagnostika inteligence a obecné vývojové úrovně u dětí – NÚV Praha
  • Respektovat a být respektován – Společnost pro mozkově kompatibilní vzdělávání
  • Telefonická krizová intervence – SVSKI a CSSP Praha
  • Škola jako místo setkavaní – FF UK, katedra psychologie
  • Test kresby stromu – IPPP Praha
  • Týrané a zneužívané dítě, rozpoznání a první pomoc – IPPP Praha
  • Práce s výchovnými problémy ve třídě – DYS-centrum Praha
  • Zvyšování právního povědomí v oblasti prevence sociálně patologických jevů na školách – Elrond o.s.

Mgr. Anna Krovová

psycholožka

krovova@ppp6.cz

PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, PhD.

psycholožka

martanova@ppp6.cz

  • Absolventka učitelství pro střední školy na UJEP Ústí na Labem
  • Absolventka psychologie a speciální pedagogiky na Pedf UK v Praze
  • Výcvik v Gestalt psychoterapii
  • Supervizorka v oblasti školství a psychoterapie
  • Kurz adiktologie, Kurz lektorů primární prevence
  • Dlouhodobě vzdělává výchovné poradce a školní metodiky prevence ve specializačním studiu
  • Odborná asistentka na Katedra psychologie Pedf UK v Praze, vyučuje, věnuje se výzkumné činnosti
  • Odborná asistentka na Klinice adiktologie 1.LF UK v Praze, vyučuje, věnuje se výzkumné činnosti

Publikační činnost výběrově:

  • Užití prvků Gestalt terapie v pedagogicko – psychologickém poradenství I.- III. Zpravodaj. Pedagogicko – psychologické poradenství č. 46, 48 ,49. IPPP ČR, Praha 2006–2007.
  • Pavlas Martanová, V. (2012). Dětská skupina – zrcadlo reality. Jak se před něj postavit? Jak do něj pohlížet? In Pacnerová, H.; Zelenda Kupcová, A. Vybraná témata vychovatelské praxe. Praha: Univerzita Karlova v Praze & Togga.
  • Širůčková. Miovský, Skácelová. (2012). Příklady dobré praxe programů školní prevence rizikového chování. Praha: Univerzita Karlova v Praze & Togga. (1 kapitola)
  • Pavlas Martanová, V. Development of the Standards and the Certification Process in Primary Prevention – An Evaluation Study. Adiktologie 3/2012.
  • Role učitele ve vedení třídy. In: Učební texty ke specializačnímu studiu pro školní metodiky prevence. Centrum adiktologie Psychiatrické kliniky 1.LF UK, Praha 2007.
  • Valentová, L. et.kol. (2013) Pedagogicko – psychologické poradenství II. Praha: Pedf UK. (2 kapitoly: Primární prevence rizikového chování v podmínkách školy; školní třída).
  • PAVLAS MARTANOVÁ, Veronika. Evaluace dlouhodobého programu indikované prevence v pedagogicko – psychologické poradně. Adiktologie. 2014, roč. 2014, č. 1.
  • PAVLAS MARTANOVÁ, Veronika. Výchovní poradci a jejich situace ve Středočeském kraji. Učitelské noviny. 2014, roč. 2014, č. 31.
  • PAVLAS MARTANOVÁ, Veronika. Pracujeme se školákem s ADHD v mladším školním věku: Sociální kompetence. Praha: Raabe, 2014.
  • PAVLAS MARTANOVÁ, Veronika. Selektivní a indikovaná prevence. In Klinická adiktologie. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-4331-8.
  • PAVLAS MARTANOVÁ, Veronika. Jak můžeme ovlivnit vztah dítěte se specifickou poruchou chování ke škole. Integrace a inkluze ve školní praxi. 2016, roč. III, č. 9.
  • Miovský M., Gabrhelík R., Charvát M., Šťastná L., Jurystová L., Pavlas Martanová V., Kvalita a efektivita v prevenci rizikového chování dětí a dospívajících. Praha: Klinika adiktologie 1. LF UK v Praze a VFN v Praze, 2015, 167 s., ISBN 978-80-7422-395-2.

Bc. Anna Petržílková

psycholožka

petrzilkova@ppp6.cz

Bc. Klára Podrápská

psycholožka

podrapska@ppp6.cz

Mgr. Jitka Studenovská Pýchová

psycholožka

pychova@ppp6.cz

  • Psychologie a Speciální pedagogika, Pedagogická fakulta UK
  • Výměnný program Sokrates, Fakultät für Rehabilitationswissenschaften, Universität Dortmund
  • Psychoterepeutický výcvik v gestalt terapii
  • Výcvik v gestalt terapii pro děti a mládež
  • Kurz telefonické krizové intervence
  • Výcvik v párové a rodinné psychoanalytické psychoterapii IPPART (probíhá)

Mgr. Anna Štindlová

psycholožka

stindlova@ppp6.cz

  • Semestrální studium psychologie ve V. Británii (Erasmus)
  • Výcvik v integrativní gestalt terapii (ukončení 2013)
  • Kurz prevence a adiktologie
  • Seminář prevence školního násilí a šikany
  • Kurz her s psychologickým obsahem
  • Kurz relaxačních technik
  • Workshop Základy psychosomatiky
  • Rorschachova metoda – základní kurz, použití u dětí
  • Účast na odborných akcích s tematikou rodinné terapie

Mgr. Lenka Vídršperková, PhD.

psycholožka

vidrsperkova@ppp6.cz

  • Absolventka studia psychologie na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, v bakalářském studiu s obohacením o speciální pedagogiku, v doktorském studiu se zaměřením na pedagogickou psychologii
  • Externí vyučující seminářů pro budoucí psychology a učitele na katedře psychologie PedF UK
  • Kurz kompletní krizové intervence (Lektor 4U).
  • Výběr z dalších absolvovaných kurzů:
    • poradenská diagnostika neurotických poruch u dětí (NÚV),
    • diagnostika psychologických projevů ADHD ve školní poradenské praxi (NÚV),
    • aplikace podpůrných opatření u žáků s mentálním postižením nebo u žáků v hraničním pásmu inteligence (NÚV)
    • duševní pohoda u trans a nebinárních klientů (Transparent)

SPECIÁLNÍ PEDAGOŽKY

Mgr. Anna Nováková

speciální pedagožka

novakova@ppp6.cz

  • Nápravy specifických poruch učení
  • Výchovné poradenství
  • Lektor činnostního učení v matematice
  • Kurz artefiletiky
  • Kurz ROPRATEM – program pro rozvoj pracovního tempa – pro děti od 9 let až po SŠ
  • Kurz pro rodiče s dětmi: PÍSMO, jako vědomá  STOPA POHYBU – cvičení a malování s prvky tchaj-ťi na rozvoj grafomotoriky
  • Kurzy Feuersteina zaměřené:  Instrument Od jednotky ke skupině – sčítání, rozlišování, dekódování a kódování, deduktivní myšlení (vytváření úsudku), deduktivní zdůvodňování, rozvoj matematických operací
  • Instrument Rozpoznání emocí – emoční reakce
  • Instrument Od empatie k činnosti – zvládání různých sociálních situací
  • Kurz KUPOZ na rozvoj pozornosti u dětí s ADHD – pro děti od 8 do 12 let
  • Kurz KUPREV – primárně preventivní párový program pro děti od 4 do 8 let – pro děti v nultých ročnících ZŠ, pro děti s odkladem, pro děti z národnostně smíšených manželství, pro děti s ADHD
  • Percepční a motorická oslabení ve školní praxi – nápravná cvičení
  • Neuro-vývojová stimulace – Pohybem se učíme
  • MAXÍK – stimulační program pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou
  • Kognitivní stimulace paměti a pozornosti prostřednictvím intervenčního programu PAMIS
  • Rozvoj jazykových schopností dle D. B. Elkonina

Mgr. Helena Fajkusová

speciální pedagožka

fajkusova@ppp6.cz

  • Speciální pedagogika, Pedagogická fakulta UK
  • Feuersteinovo instrumentální obohacování – Standard I
  • Feuersteinovo instrumentální obohacování – Basic
  • MAXÍK – stimulační program pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkouROPRATEM – program pro rozvoj pracovního tempaZipyho kamarádi – socio-emoční učení pro děti 5-8 let

METODICI PREVENCE

Bc. Ondřej Mýtina

metodik prevence

mytina@ppp6.cz

  • Univerzita Karlova v Praze: Psychologie a speciální pedagogika
  • Psychodynamický psychoterapeutický výcvik v komunitně-skupinové psychoterapii

Mgr. Lenka Chmelařová

metodik prevence

chmelarova@ppp6.cz

  • Absolventka psychologie FF Univerzity v Olomouci
  • Vede dětské skupiny a skupiny pro středoškoláky
  • Pětiletý sebezkušenostní výcvik práce se třídou a růstovou skupinou KVP
  • Kurz krizové intervence
  • Kurz Motivační rozhovory

ASISTENTKY

Mgr. Markéta Žáková

asistentka psychologů

zakova@ppp6.cz

  • Sociální práce, FF Univerzita Karlova
  • Kurz Základy krizové intervence
  • Kurz Motivační rozhovory

JUDr. Jarmila Vodňanská

asistentka psychologů, hospodářka

vodnanska@ppp6.cz

Děkujeme našim kolegyním, které jsou aktuálně na mateřské dovolené, nebo odešly do důchodu.